2014 SEP 05

5. september 2014

Så er vi kommet til dagen før dagen, og Mads skal ikke træne idag. Det er kun sket en gang siden vi kom fra Disneyland, og det var da han fløj herover.

Da vi havde spist morgenmad gik Mads og Michael ned til søen for at få en lille svømmetur. Jeg tror kun det var Mads der var i. De mødte tilgengæld en masse af de professionlle og nogle af stjernerne, de havde selvfølgelig ikke kameraet med!!!

Mads og Michael var ude at køre på den del af ruten som Mads ikke har cyklet på endnu. Der er nogle gode bakker, men Mads synes ikke det er noget særligt! Når det går op går det jo også ned. En del af ruten er på motorvej. Der er mange lige stræk, kun et ganske kort stykke igennem en lille by, hvor der er en del sving.

Ved 1130 tiden gik vi ned i byen igen. Der var pressekonference hvor de 5 bedste kvindelige og de 5 bedste mandlige triatleter sad på scenen og blev presenteret og interviewt.

Se videoklip fra Mont Tremblant ved at klikke her:

Derefter tog vi den lille svævebanen op til den store svævebane. Vi tog ture helt op til toppen, en fantastisk tur, men også lidt skræmmende. Vi havde købt billet incl. lunch. Der blæste oppe på bjerget og der var diset men der var 22 grader, vel nede igen slog varmen igen til.  Efterfølgende gik vi hjem. Michael og jeg var omkring det store telt efter gaver, Michael købte også et nyt løbeur.

Eftermiddagen er gået med afslapning. Michael har fået nyt legetøj, et ur, Mads går lidt rundt i cirkler, kan ikke finde ud ikke at træne og jeg har set Carolines tennis kamp, hvilket drama.

Pressekonference

Stjernerne til pressekonference.Javiar Gomez Brad Mcmahon Jan Frodeno, Terrenzo Barzone, MElissa Hauschildt,

Meredith Kessler, Daniela Ryf, Jodie Swallow, Lisa Mensink

Pressekonference 2

Mads og stjernerne

Pressekonference 3

Udsigt 2

Udsigt ned mod vores by Mont Tremblant, Halvøen man kan se nede i søen skal triatleterne svømme rundt om

på søndag.

Skov og bjerge

Lone og Mads foran restaurenten på Le Grand Manitou.

Lone og Michael på kanten af en af pisterne

Selv her på Manitou har de Lones stole.

Hvis man ser godt efter, står der at vi er oppe i 875m.

Se hvor afslappet Lone tager turen i svævebanen.

Vi kom ud over kanten, men se lige svævebanetårnet i baggrunden, i den sidder man bare i en klatresele.

Flot og afslappet fyr.

Herfra kører svævebanen op til Manitou.

Lone ved skiftezonen, vores lejlighed ligger lige over hovedet på Lone.

På vej hjem, det går opad, puha. . . .

I aften gik Mads til løbsbriefing. Michael og jeg havde aftalt at mødes med Mads kl 20:00 under det store Ironman M, ved den store scene. Der var koncert med et U2 kopiband, de spillede rigtig godt. Inden de var helt færdige besluttede vi os for at gå hjem. Vi satte os ude på terassen med et glas rødvin, her er virkelig vidunderligt. Vi kunne høre resten af koncerten heroppe, og det afsluttende fyrværkeri kunne vi også se.

Løbsbriefing

Alle triatleter samlet til briefing

Koncert

Stemningsbillede fra koncerten.

Logo

Det officielle logo for WM, læg mærke til danebrogs fremtrædende plads.