2014 SEP 08

8. september 2014

KULTURCHOK

Dagen begyndte rigtig godt ingen musik eller larmende højtaler. Dagen er desværre også dagen hvor vi skal sige farvel til Mont Tremblant. Efter 5 skønne dage i Canada skulle vi syd på. Vi har været rigtig glade for de dage vi har haft i Mont Tremblant, et skønt sted, som kun kan anbefales hvis man kommer på de kanter. Vi skulle også sige farvel til en noget træt og mærket Mads. Han har gjort der rigtig godt, og været meget tilfreds med resultatet.

Efter at vi havde pakket sammen, og pakket bil, kørte vi fra vores lejlighed kl 09:00. Først ned for at aflevere nøglen, derefter gik turem mod lufthavnen i Montreal, hvor vi skulle aflevere Mads.

Turen til Montreal gik godt bortset fra de 40 min hvor vi kørte i sneglefart på grund af kø. Der var sket et uheld. En kæmpestor lastbil havde torpederet landfæstet på en bro. Den var gået noget i stykker. Både broen og lastbilen.

Vi fik Mads sat af i lufthavnen, hvor han desværre havde 6 timers ventetid inden hans fly lettede. Turen ned mod New York forløb uden problemer, op ad bakker, ned af bakker, så til højre, så til venstre, og så lige gennem 500 km. skov og denne gange er det rigtigt. Vi har kørt 720 km. i alt. Vi havde et par stops undervej, for at få lidt at spise og for at få tanket. Langt det meste af vejen var der stort set ingen trafik. Kun de sidste 30 km var der meget tæt trafik. Bilen skulle afleveres tanket (inden for 10 miles fra lufthavnen) vi kom ikke forbi nogen tankstation på det stykke vi kørte på, så vi fik lov at betale lidt overpris for benzin til biludlejningsselskabet.

Da vi havde afleveret bilen, tog vi AirTrain ud til togstationen, hvor vi fik købt billetter til toget ind til Penn Station her i New York. Fra Penne Station er der kun 600 m. til vores hotel. Dem valgte vi at gå. KULTURCHOK hvilken by. Mennesker og bilen overalt. Vi glæder os til at udforske den de næste dage.

Så er vi kommet til vores hotel