13 august

Onsdag 12. august 2008

Det blev alligevel sent inden vi kom i seng i aftes, 0100. Vi gik en lang tur på The Strip. Vi var på udkik efter et helt bestemt og meget berømt vandfald/kunst. Det viste sig, at det var under restaurering. Vi fandt et andet sted hvor der var noget underholdning. Pirater, dans og musik på to store piratskibe, i virkelig størelse. Derud over fik vi set, en pyramide, Eiffeltårnet, Big ben, frihedsgudinden blandt meget andet. Vi var og så i Sahara og på Riveraren. De har det hele i Las Vegas i halv størelse og lavet i plastik vel at mærke, men det var der.

Vi var sultne og tørstige og på trods af at alt kan købes, var der ikke noget der kunne friste os, så vores sene aftensmad bestod af is, chokolade, cola og vand.

ventetid i Lufthavnen

Ventetid i lufthavnen i Las Vegas.

Så kom vi til San Fransisco, kl. er 1300. Vi har lige fået vores værelse, som er rigtig fint. Eneste minus er at det koster $14 i døgnet at bruge internettet!

Dagen startede ellers dårligt! Da vi ville checke ud fra hotellet i Las Vegas (det kan man gøre via TV på værelset) havde de trukket for værelset, på trods af at vi havde betalt for det hjemmefra!!

Jeg måtte så ned i receptionen og klage! Det var ikke nemt at komme nogen steder med dem. De havde trukket beløbet, fordi de ikke havde registreret bestillingen af værelset i deres system! Der var godt nok lidt problemer i aftes da vi kom. Receptionisten kunne ikke finde vores booking. Så hun fandt bare et andet værelse, men nævte ikke noget om, at vi skulle betale. Det havde vi så lige en snak om - uden at der kom nogen løsning på det. Jeg blev sur, det endte også med portien blev sur!, og ville hente en manager. Men tiden var lidt knap, vi skulle jo ud med bilen, inden vi skulle i lufthavnen. Hun lovede at følge op på det, desværre har jeg ikke den store tillid til, at der sker noget der, selv om hun lovede at ringe tilbage! Nu må vi se, det kan også være, at vi bliver positiv overrasket.
Nu tager vi også fat i rejsebureauet som har bestilt for os.

Nå, vi kørte fra hotellet, og med Lones vanlige sikre navigering, kørte vi ud hvor vi skulle aflevere bilen. Det gik til gengæld nemt. Fra udlejningsfirmaet var der busser der kørte os ud til lufthavnen.

Her belv vi tjekket ind, og kom igennem sikkerhedskontrollen, og kunne derefter få vores morgenmad.

Flyet afgik til tiden, 10.25. og lidt i 12 landede vi her i San Fransisco. Vi skulle med et tog ind til byen, stod af ved Embarcadero Station, hvorfra vi tog en TAXI det sidste stykke her til hotellet.

Lone har bestemt at vi ikke skal lave noget i dag, men vi skal nu ud og have lidt at spise!

Kl. er nu blevet 1940. I eftermiddag var vi ude at gå en lille tur på havneområdet, Fisherman's Wharf. Her er der liv og glade dage. Masser af mennesker, men en rigtig hyggelig stemning, og så er temperaturen helt anderledes end den vi kom fra i Nevada. Her er vi nede på danske temperature, og det blæser lidt. Vi kom til at gå ind i Chocolate Heaven, det skulle vi ikke have gjort! Men det er noget godt chokolade vi fik købt! Ellers har den stået på afslapning resten af eftermiddagen. Michael har fået skrevet til vores resebureau om vores dårlige oplevelse i Las Vegas.

Lone ser på menneskemylderet.
Lone kikker på menneskemylderet i Fisherman's Wharf, pier 39.

Omkring kl. 18.00 bankede det på vores dør, det var en tjener der kom med en flaske Californisk Sparkling Vine! Der var et lille håndskrevet kort med, hvor der står:

"Dear Mr. og Mrs Thomsen (ja Michael er kommet til at hedde Thomsen på dette hotel)

Welcome to the Ciry by the Bay, and a

special welcom to the Sheraton Fisherman`s

Wharf !!! I hope you are enjoy yore stay

because you don`t just stay here, you belong...

Roy E. Nodqson

Det var en dejlig oplevelse!

Hvad der skal ske i aften er endnu ikke bestemt. I morgen skal vi på cykeltur, vi har fundet et sted vi kan leje cykler, det er godt nok næsten lige så dyrt som at leje en bil. men vi vil nu ud at cykle alligevel.