3. USA 2012

San Diego 28. juli 2012

Afrejsedag. Vi stod op kl. 0645, vi kunne ikke sove længere. Morgenmaden bestod af rester fra køleskabet, yoghurt, bananer, ost og mælk. Vi var parate til at forlade værelset ved 0745 tiden. Turen til lufthavnen foregik i taxa og og efter lidt problemer med tjek ind og ikke ret meget service, vi var spændte på hvad kufferterne vejede, men ingen problemer, gik vi til security. Security var hurtig overstået og så var der ventetid igen. Ventetid har vi efterhånden oplevet nogle gange og vi er udstyret med bøger så det går hurtigt.

Kl. 1200 lettede vi med kurs mod Danmark, vi ville være hjemme igen om 24 timer og 50 min.

Chicargo og London var bare noget der skulle overståes og lige pludselig var vi i København. Så mangler der bare lige togturen hjem til Randers hvor mor og far står og venter. Dejligt.

Lufthavnen i Chicago, vore Boing 747 som skal flyve os til London er ved at blive gjort klar.
Vente tid . . .

Vi er enig om at vi ikke vil i seng endnu, så det er heldig at der lige er en håndbold kamp i tv. Vi fik en sandwich som mor havde smurt. Dertil en øl til Michael og en Mokai til mig, vi sluttede af med en kop te og så var det på hovedet i seng. Forhåbentlig kan vi sove.

San Diego 27. juli 2012

I dag er sidste hele dag i sunny San Diego :-( Men vi glæder os også til at komme hjem.

Konferencen slutter kl. 1130, i dag så må vi se hvad dagen elers bringer.

Lige nu har jeg talt med Magnus, Rasmus og Kamille, de har haft en helt suverent tur til Skødshoved. De var lige landet i Svebølle.

Jeg har ikke lavet en dyt i formiddag. Dejligt.

Billedet nedenfor er fra Horton, et indkøbscenter jeg har gået mere end tyndt.

Nu er der tjekket ind til hjemturen.

Michael var hjemme på hotellet kl. 1300, så gik vi en tur i poolen, hvor vi mødte Kate. Vi aftalte at vi skulle mødes i baren kl. 1900. Jeg er blevet "Pink Lady" på benene, jeg har ellers passet meget på med solen, ;-)

Vi har været ude og spise sammen med Svenne, Claus, Anders og Kate. Det var rigtig hyggeligt, men nu kan resten af turen kun gå for langsomt. Glæder os til kl. 2230 søndag aften, så ligger vi i vores engen seng efter en rigtig dejlig sommerferie.

Anders, Claus og Svenne studerer menu kortet.
Så er der serveret store bøffer!

Anders og Michael skulle vist lige tjekke øllene endnu engang i baren, vi andre gik hvert til sit.

San Diego 25. juli 2012

Igen i dag tog Michael afsted kl. 0800.

Lone tog en rolig start på dagen.

Kate og jeg SMSede lidt sammen og blev enig om at tage Trollyen ud til Fasion Valley. Kl, 1000 mødtes vi i Lobbyen. Det tager ca. 20 min at komme derud. Jeg tor vi var i samtlige butikker. Det var rigtig hyggrligt, vi taler så godt sammen. Kl. 1630 var vi tilbage på hotellet. Jeg fik købt nogle hemmeligheder. Da Michael om tilbage gik vi en tur i Sea Vilage. Vi købte en sweet shirt til hver og fik en burger. Vi gik en lille tur og nu er det ved vist at være godnat.

Michael i Embaradero Marina Park

San Dieg 26. juli 2012

Klokken er lidt over syv. Vi har lige været ude at løbe begge to. Så nu sidder vi lige og damper af mens vi får lidt morgenmad. Og så er vi ellers klar til en ny dag.

Torsdag er dagen hvor de er den store afslutningsfest, for alle deltagere og familier. Lige som sidste år, blev festen hldt i Balboa park. Det er et stort område hvor der er samlet en masse forskellige museumer. Lige fra San Diego Naturhistoriske museum, til museum for mederne kust!

Vi bliver kørt derud i store busser. Noget af en logistisk udfordring at få flyttet 15 - 20.000 mennesker, uden at der opstår alt for lange køer.

Men det fungerede fint. Vi gik fra hotellet lidt over fem. busserne kørte fra konfeencecenteret. Turen i bussen tog ca. 15 min. Når man kommer frem, og kommer af bussen, kan man gå rundt i hele området. alle museumer er åbne. Forskellige steder bliver der serveret små retter, som man kan forsyne sig med. Kun drikkevarer skal man selv betale.

Mange steer er der underholdning af forskellig art, lige fra klasisk musik, til hæftig rockmusik. Det er rigtig hyggeligt. Vi gik rundt derude i nogle timer. Lidt før 22.00 gik vi ned mod busserne, som kørte i pendulfart mellem parken og konferencecentret.

Lone ser på et af de mere farverige orkestre!
Her er vi inde på en hyggelig plads.

En anden form for underholdning.

Det er Michael til højre!

San Diego 24. juli 2012

I dag skulle vi sove længe, HALLOOOOOOOOOOOOOOOOOOO. kl. 0600 vågnede vi, så kunne vi jo lige så godt gå en lille tur sammen, 5 km. blev det til, bare rundt om hotellet og konferencecentret.

Michael gik kl. 0800. Vi aftalte at vi skulle spise frokost sammen kl. 1200.

Jeg gik i poolen senere. Der er 2 pool områder en for alle og en for kun voksne. Der kunne jeg svømme nogle baner rigtig dejligt. kate kom ½ times tid senere hun havde fået den samme ide. Vi aftalte at vi skulle mødes kl. 1330.

Michael og fandt et sted  nede på promenaden hvor vi kunne spise. Det er ikke så let at få bord på resteranterne tæt på konferencecebtret nå 15000 konferencegæster plus det løse skal spise frokost på samme tid. Det er siste gang jeg spiser frokost med Michael, han var meget fraværende, tænkte hele tide på hvad han havde hørt og hvad han skulle høre. :-)

Kate og jeg mødtes og var inde i samtlige butikke i Horton. Det er et stotr indkøbs komplex midt i San Diego. Vi var tilbage på hotellet kl, 1630.

Michael kom tilbage kl. 17.15, efter en lang konferencedag.

Tirsdag aften er alle danskere, der er med på konferencen inviteret på sejltur af Informi GIS. Vi skulle møde på på kajen kl 1845. Så Claus, Svenne, Anders, Kate og Lone og jeg gik herfra c. 18.20. Vi var ca 90 med på sejlturen, så der var fyldt godt op på det gode skib High Spirit. Det er altid en rigtig hyggelig aften. Selv om menuen er den samme hver år!

Vi var i land i gen lidt i ti. Vi gik op mod hotellet. I det ene tårn her på Hyatt ligger der en bar på 40. etage. Der synes de andre at vi skulle op. Michael synes det var en rigtig god ide. Lone var ikke så vild med det, men gik dog med ind i elevatoren. Den kørte os op på ganske få sekunder, måske 15!

Der er 2 hold elevatorer i hvert tårn. Et hold der kører fra lobbyen til 24 etage, et et andet hold der kører uden stop fra lobbyen til 24 etage, og så med holdt derfra og op til 40. etage!

Da vi kom ud af elevatoren skulle Lone lige stå stille lidt, for at samle mod til at gå videre. Men hun kom da ind i baren, og fik også hendes rom og cola! Da vi skulle ned igen, var hun blevet så modig, at hun godt kunne kaste et hurligt blik ud af vinduerne. Der er en flot udsigt deroppe fra!

Jeg have aldrig troet at jeg havde fået Lone med helt derop!
Hotellet set fra modsatte side.
Der ligger mange dejlige både i marinaen lige uden for hotellet.
Lone i Voksen pool området.