4. USA 2013

2013 07 14

Hjemrejse 13 - 14 juli 2013

Så er det slut for denne gang. Det er tid at rejse hjem!

Vi skulle med toget fra San Diego til Los Angeles, lørdag formiddag. Men her i ugen har vi fået en mail fra AmTrack at der var en ændring til rejseplanen. På grund at noget skinnearbejde, skulle vi med bus fra San Diego til Osean Side, og der skulle vi så skifte til tog. Det betød også at vi skulle afsted fra San Diego en time før end oprindelig planlagt. Kl. 08:55 kørte bussen fra stationen i San Diego. Lone havde pakket det meste ned fredag, så lørdag morgen handlede det mest om at få lidt at spise, og så ellers afsted ned til stationen. Stationen ligger ikke med end 500 m fra vores hotel, så vi gik derned. Busturen var sat til at varer en lille time, den tog nu kun lidt over 30 min. Så vi havde god tid i Osean Side, så vi kunne tjecke vores bagege ind, så vi ikke selv skulle slæbe det om bord på toget, dejlig nemt.

Togturen gik planmæssig. Da vi ankom til Union Stasion i Los Angeles havde vi igen 2 muligheder for at komme til LALax, enten bus eller tog. Jeg ved godt hvad jeg og Axel havde foretrukket, men vi skulle ikke havde noget sagt, så denne gang blev det bus. Det var ok der kørte en shuttle bus lige fra dør til dør.

Kl. ca 1400 havde vi tjekket ind og var kommet igennem security. Vente tiden var 3 timer. Den foregik bl.a. i et pizzaria. Axel og jeg gik lidt rundt.vi så vores fly lande og taxiere ind til gaten. Det var en 747 vi skulle flyve hjem med, Axel synes det var et fedt fly. kæmpe stort og i 2 etager. Det var spændende at se alle de mennesker der skulle til for at klargøre flyet, og hvorlang tid det tog.

Vi var igen ½ times tid forsinket men på grund af jetstrømmen varede turen kun 9½ time i stedet for 11.  Turen hjem fra London kunne kun gå for langsom, sommerfuglene var ved at flyve ud af munden mangen gange. Godt hjemme i København fik vi hurtigt vores babage og så var det ud i ankomsthallen, hvor Arthur, Kristina og Caspar stod og ventede på os, ikke med Dannebrog med med FCK flag.

Axel i flyveren på vej hjem

Efter næsten 24 rejse, bliver man lidt træt!

2013 07 12

San Diego 12. juli 2013

Sidste dag ÆV ÆV ÆV. Axel mener vi skal sende bud efter hele familien i stedet for at tage hjem!!!

Så sluttede årest ESRI brugerkonference. Michael er blevet fyldt godt op med ny viden som nu skal bearbejdes, og forhåbentlig blive til gavn for dem der betaler.

Axel og jeg var en tur i poolen i formiddag. Vi var der i ca. 1½ time. Axel fandt en pige han spillede lidt bold med i poolen. Han er rigtig god til at komme i kontakt med andre mennesker. Han er også blevet helt god til at forstå engelsk og tør også at kaste sig ud i at give en besked. Der efter gik vi en tur i Horton hvor vi købte Creme til mig og en fodboldtrøje til Axel. På vej tilbage til hotellet var vi inde om Ralfs for at handle lidt.

Vi mødte Michael på hotellet og gik så på USS  Midway, det store museumshangarskib der ligger her i San Diego.

Midway

Så er vi kommet om bord. Vi skulle lige starte med lidt at spise.

En af elevatorerne, som man kunne se ned igennem fra flyhangaren. Der var 4 dæk ned, i alt var der 18 dæk.

Morfar " tegner og fortæller " Axel var meget lyttende og spørgende.

Axel på broen.

Axel sidder i Kaptajnens stol på Broen.

Her skulle jeg ikke fotograferes så det blev Axel og Michael

Nidway

På fly dækket

Det er Axel bagerst

MIdway

Slut på en dejlig dag ombord på USS Midway

Dagen slutter af med at vi skal ud og spise sammen med Vasanthan, Svenne og Ralf på Karl Strauss. Som er en lille hyggelig restaurant, som vi har været på hver gang vi har været herovre. Så det er blevet til en tradition

2013 07 10

San Diego 10. juli 2013

Så er klokken ved at nærme sig 1700. Jeg er lige kommet hjem fra endnu en spændende konferencedag. Der er ved at være fyldt godt på. Det er rigtig mange nye informationer man få serveret på disse her dage. Der er så mange spændende ting jeg gerne vil hjem og prøve af. Bare tiden var til det det.

Jeg er endnu en gang blevet bekræftet i, at der inden for mit GIS speciale bliver ved med at ske masser af nye spændende ting. Jeg har lært masse af nye ting som jeg kan tage med hjem og bruge både på arbejde, men også i mit Masterprojekt kan jeg drage nytte af denne tur.

Axel og Lone er endnu ikke kommet hjem fra deres tur til San Diego Zoo. Men det varer sikkert ikke længe før de er tilbage. Også de er ved at være fyldt godt op med oplevelser.

Axel sov længe i dag. Han sov til kl.0930. Da vi havde spist morgenmad gik vi op til bussen og kørte ud til Zoo. Det er en stor oplevelse at være i San Diego Zoo. Den er bygget på klipperne lidt uden for bymidten, så det er bare op og ned og op og ned. Det giver en masse motion, vi var igennem hele parken. Jeg fik også købt en ny hættetrøje til mig selv.

Skilpader og Axel

Slange

Axel og jeg gik lige om Ralfs for at handle lidt, vi var tilbege på hotellet ved 1730 tiden.

Så spiser vi Pizza

Kl. 1900 gik vi ud for at spise aftensmad. Vi fandt et lille pizzaria på Sea Port Willage, hvor vi delte en familie pizza. derefter tog vi en tur op i Sky Baren. Der var desværre/heldigvis lukket til kl. 2100, så det var bare udsigten fra 40, etage Axel og Michael nød, jeg stod og ventede på dem ved elevatoren. Godt hjemme igen skypede vi lige med Kristina. Hold da lige k...... hvor Axel taler!!!!!!!! Han er i et kæmpe stort dilemma på den ene side vil han ikke med hjem på lørdag og på den anden side er det også lidt træls at mor, far og Arthur ikke er her, og resten af familien.

Udsigt fra Pizzabaren.

2013 07 11

San Diego 11- juli 2013

I dag stod Axel også først op kl. 0930, Da han endelig kunne snøvle sig færdig gik vi over i kongrescenteret for at få vores plastik armbånd til festen i aften, da var klokken også kun 1200. Vi havde på forhånd bestemt at vi ikke rigtig skulle noget i dag, men det endte med at vi tog en tur i Fasion Valley. Vi skulle se efter nogle fodboldtrøjer til Axel. Det kom vi så ikke hjem med, tilgengæld fandt vi den sødeste kjole til Cirkeline. Nå vel hjemme igen gik vi i poolen og var der til Michael kom ved 1700 tiden. Mens vi var i poolen fandt Axel sammen med en anden dreng, som han spillede bold med næste en hel time.

Axel fran mapgalery

Aftenen tibragte vi i Balbora Park sammen med 15.000 andre mennesker fra kongressen, som sædvanlig et godt arrangement. Det er nok godt at Axels mor og far ikke ved hvad han bliver trukket med til, før de ser billederne. I år var der et Deat Metal Band der spillede i en af museerne. Godt hjemme igen fik vi lige en øl, mens Axel gik omkuld i dynerne. En rigtig dejlig dag. Axel mener stadigvæk at vi skal bliver her længere.

Familien samlet

En aften i Balboa Park

Axel og Mormor

Så er vi til koncert . . .

2013 07 09

San Diego 9. juli 2013

I dag har Axel været i skole. Han har været til "GIS 4 Kids". 3½ times undervisning i GIS i børnehøjde. Det var spændende han lærte noget om linier, punkter og polygoner. Og at et gis kort er bygget op af lag lige som et løg er. Derefter skulle han lave et kort over Mars´s næste månelanding. En super fed dag hvor han fik både adgangskort, taske, diplom og en masse andre sager. Efter strabasserne mødets vi alle 3 og spiste frokost på en af hotellets resteauranter. Michael gik igen til konference og Axel og Lone gik tilbage til hotellet hvor den stod på ingen ting. Lone sov 1½ time Axel spillede og vi var sammen i poolen.

Axel til GIS for4Kids

Tirsdag er traditionelt dagen hvor Informi GIS invitere alle danske deltager på en sejltur i San Diego bugten. Således også i år. Vi skulle mødes ved det gode skib Hornblower kl. 18:45. Derfor havde Michael aftelt med Svenne, Vasanthan og Ralf at vi skulle mødes kl 18:15 nede i lobbyen. Kl. 17:15 stod vi nede og ventede på de andre. Lone begyndte at gå lidt i forvejen, mens Axel og Michael ventede. Da der ikke kom nogen, blev der sendt en SMS til Svenne. I samme øjeblik kom Michael i tanke om at kl. jo kun var lidt over fem! Vi var lige en time for tidligt på den. Pyt. Axel og Michael gik efter Lone og indhentede hende nede i nærheden af det store hangarskib. Nu var vi jo kommet for tidligt af sted, så vi kunne lige så godt tage den stille og roligt derud af. Vi købte en sodavand på vejen, og ca. 18:40 mødte vi op på vores mødested hvor Hornblower ligger til kaj. Et godt stykke længere væk fra vores hotel, end den plejer.

Sejlturen var som sædvanlig rigtig hyggelig. God mad, selv om det er det samme vi får hver eneste gang. Axel klarede det rigtig fint. Han havde IPaden med, så han sad nede i en af salonerne og spillede en del af tiden.

Kl. 22:00 var vi i land igen. Axel var sej, ham og Lone gik de 2½ km. i forvejen til hotellet. Michael fulgtes med de andre. Axel sov næsten inden Michael kom hjem.